Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

02 aprilie 2014

Curry cu pui


Intre 2 lectii de coreeana (m-am hotarat sa ma pregatesc pentru examenul Topik si invat zilnic cam 3-4 ore),  postez pe fuga si reteta de azi: curry cu pui. Este o mancare cu influente indiene, pe care coreenii au adoptat-o si personalizat-o si o mananca frecvent in familie. Este simplu de facut, iar copiii o adora:). Reteta este sugerata si pe plicurile cu pudra coreeana de curry, dar nefiind cunoscuta de romani, m-am gandit sa v-o impartasesc si aici.
Pana la reteta, iata o intamplare amuzanta. O conversatie intre mine si cineva pentru care am gatit aceasta mancare. Curry se spune c(h)are in coreeana. Este un c cu h, dar un necunoscator al limbii nu isi da seama. Iata si conversatia:
- Cum se numeste mancarea asta?
- Care, zic eu.
- Asta, zice prietenul meu.
- Care, repet eu.
Si tot asa, pana s-a prins amicul ca intelesesem foarte bine intrebarea si ii si raspunsesem:))

Timp de pregatire: 40 min
Dificultate: usor
Ingrediente:
-7-8 pulpe de pui
- 3 cartofi de marime medie
- 1 morcov
- 1 ceapa
- jum de dovlecel (optional)
- 1 plic de curry (gasiti si varianta spicy si varianta mild)


Se taie cubulete carnea si legumele. Cartofii si carnea se calesc in tigaie cateva minute, dupa care se adauga apa, cat sa le acopere. Se curata spuma.


Pe la jumatatea timpului de fierbere, adaugati morcovul, apoi ceapa. La sfarsit luati cateva linguri de zeama si amestecati praful de curry intr-un castron separat. Turnati pasta peste fiertura si amestecati bine pentru a se omogeniza totul.


Se serveste cu orez. In acest caz, cartofii merg de minune cu orez...in caz ca va intrebati:))

Pofta buna!

Un comentariu :

Comentarii